KEJAYAAN UPSR 2016

KEJAYAAN UPSR 2016
6A - 3 orang, 5A - 4 orang

Wednesday, November 11, 2009

Kursus LDP 3 2009

Kursus Pengurusan Data dan Maklumat
Kursus LDP 3 telah diadakan pada 30 Mei 2009 hari Sabtu pukul 8.00 pagi hingga 4.00 petang. Kursus pada kali ini ialah tentang pengurusan maklumat dan data peringkat sekolah. Kursus ini disampaikan dan dimudahcarakan oleh 3 orang fasilitator, iaitu guru-guru di sekolah ini juga. Kursus ini dibahagikan kepada 3 slot.
Slot pertama ialah tentang pengurusan data EMIS. Slot ini disampaikan oleh Encik Sumardi bin Ismail, guru data sekolah. Dia menayangkan data peribadi semua guru dan meminta guru berkenaan memperbetulkan mana yang silap dan dia mendedahkan mengenai data sekolah serta peralatan ICT sekolah secara online.
Slot kedua pula mengenai data Sistem Maklumat Murid (SMM) yang disampaikan oleh Puan Rohzilawati bt Sulaiman. Dia menunjukkan cara-cara untuk menyedut senarai nama murid dari SMM mengikut kriteria yang dikehendaki seperti mengikut kriteria pendapatan ibubapa atau kriteria pencapaian murid atau lain-lain lagi.
Slot ketiga pula dipenuhi dengan bengkel menghasilkan modul pemarkahan Excell. Slot ini dimudahcarakan oleh Puan Nor Azora bt Che Amin. Dia menunjukkan carakan dan guru-guru mengikut langkah demi langkah sehingga siap satu hamparan elektronik senarai nama murid dengan grading markah auto, peratus lulus auto dan sebagainya.
Beberapa orang guru telah dapat menyiapkan senarai nama kelas mereka dengan segera.